Donkere wolken boven de camping

14 juni 2022 - L'Estartit, Spanje

Vandaag een mooie, niet al te hete dag gehad. Nu donkere wolken Ede camping. Net een onweer donder die zeker drie seconden rommelde. Alles trilde. Nog geen regen. Maar ik heb hier al twee maal eerder een geweldige noodweer met veel wind en hagelstenen van 5 tot 6 cm meegemaakt.

De eerste vakantie hier in de witte camper VW T 2 en de laatste met Ellen hier. Toen zaten we in een appartement. Eerste vakantie alle caravans en autoruiten  grote schade door de hagel. Tweede maal heel L'Estartit voorzien van een laag modder, door de regen die de modder vanuit de bergen transporteerde.

Ondanks dat het hele dorp er op is gebouwd om het regenwater zo probleemloos mogelijk en zonder grote obstakels af te voeren.

Grote wegen met ipv drempels, brede verzakkingen in het asvalt en erg hoge stoepranden. Soms 30 cm hoog.

Deze wegen dienen als waterafvoer bij hevige regenval. Ook de grote doorgaande weg in L'Estartit, is ook een waterafvoer kanaal. De tweede grote weg wordt door de kleinere straten voorzien van regenwater en loopt haaks onder de door de boulevard door en komt uit naast de haven pier.

Tot op heden is het onweer op zo een 3 km afstand.

Inmiddels zo te zien verder getrokken. Geen spanning of sensatie dus. Morgen foto's van het genoemde.

1. Marja:
    15 juni 2022
    Ik hoop dat het noodweer ook echt weg blijft! geniet van de mooie luchten
  2. LyingDutchman:
    15 juni 2022
    Is weg gebleven.
    Mooie dag vandaag.
  3. Marja:
    16 juni 2022
    Oh top! ga lekker genieten......